2010-10-19
 00:06:38

Did you forget to take your meds

Piller för stabilisering,
Piller för uppåt,
Piller för att dämpa uppåteffekten
Piller för att sova,
piller för ångest,
piller för livet?


Undrar om jag ens är mig själv längre?
Om man tänker efter så tar jag ju väldigt många mediciner för att göra mig annorlunda.
Väldigt många mediciner för att sudda ut det gammla jag.
Folk får intrycket av att jag mår bättre.
Frågan är, mår jag bättre eller är jag avtrubbad som människa?
Har jag förlorat förmågan att känne med samma styrka som jag gjorde förut?
Har medicinerna funkat på så sätt att dom raderat mig och byggt upp någon annan?
Finns den riktiga jag kvar?

Tänk om jag var menad att må dåligare och dåligare tills den punkten då självmord var enda utvägen?
Tänk om det aldrig var meningen att jag skulle skapa ett liv, en familj.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: